Relax-dagje..!! - Reisverslag uit Tirana, Albanië van Werkvakantie in Albanie Parousia groep :) - WaarBenJij.nu Relax-dagje..!! - Reisverslag uit Tirana, Albanië van Werkvakantie in Albanie Parousia groep :) - WaarBenJij.nu

Relax-dagje..!!

Door: Chris en Miek

Blijf op de hoogte en volg Werkvakantie in Albanie

11 Augustus 2010 | Albanië, Tirana

Beste mensen,

na een tweede werkdagje mochten we vandaag weer wat rustiger aandoen... Terwijl de mannen; Rob, Jan en Koos aan de slag gingen bij het ouder echtpaar op de berg, zijn wij begonnen met een heerlijk gebakken eitje a la Robin en Maarten... (Wauw, dat mannen dat kunnen!!) Na het ontbijtje zijn we onder begeleiding van Annet de markt opgegaan. (deze is 7 dagen per week aanwezig in Korca) Hier hebben we fruit en andere dingen gekocht voor de bbq die we vanavond aan het houden zijn..! Ook kwamen wij hier andere dingen tegen zoals; (lees even snel verder als je er niet tegen kunt) een koeienhoofd zonder vel met een tong uit zijn bek en een kip zonder lichaam (ipv kop).
Na de markt hebben we een overheerlijk drankje gedaan in het 'sky cafe', een cafe op de 5e verdieping met een schitterend uitzicht op Korca.. Sommige van ons hebben hier een 'ijscappuccino' gedronken, die we deze week vaker zullen nuttigen... Uiteindelijk waren wij voor 11 personen nog geen 12 euro kwijt, wat is het toch een mooi land!!! ;) En deze 'ijscappuccino zullen sommige misschien thuis nog voorgeschoteld krijgen, want we weten hoe we het moeten maken... ;) Heerlijk...!!!

Na de lunch hebben we weer heel lui aan het zwembad van Korca gelegen, met zon en wolkjes.. Niet geheel lui, want na een uurtje zonnen werden we door Albanezen uitgenodigd voor een partij'tje volleybal, wat we uiteraard makkelijk hebben gewonnen! :D Dit kwam deels door Maarten die geen sprong in de lucht hoeft te maken om te smashen, omdat hij alleen zijn arm even hoeft uit te steken en de bal begint al te vliegen.. (Wat een lengte!)

Na een potje volleybal en klaar om te vertrekken voor een gezellige bbq, hebben we uiteindelijk nog een stripboekje mogen geven (van Jan) aan de albanezen waarin het evangelie kort wordt verkondigd. Hier hebben we uiteindelijk leuke gesprekken over gehad.

Na het zwemmen is de bbq aangestoken en hebben wij mogen genieten van heerlijk albanees vlees en salades bereid door Annet. (we hebben hier geen tekorten..) ;)
Het verhaal begint aardig lang te worden, dus wij gaan snel weer terug naar een heerlijk stukje watermeloen..! ;)

Groetjes en knuffels aan de achterblijvers,

The A-team!

• 11 Augustus 2010 - 19:06

Fam Westra:

nou nou, weinig werk, veel vakantie deze werk vakantie. Wennen jullie al aan de Balkan?

• 11 Augustus 2010 - 19:07

Lisanne:

Klinkt goed hoor!! Vooral die kip zonder lichaam, krijg gelijk trek :S ;)

• 11 Augustus 2010 - 19:22

Fam Penning:

Nou dat klinkt allemaal heel gezellig. Behalve dat van die koe en kip.
    Een fijne avond nog toegewenst en een dikke knuffel aan Tim.

• 11 Augustus 2010 - 19:25

Ilze:

Laat jullie maar lekker verwennen :)!
    Liefs,
    Ilze

• 11 Augustus 2010 - 20:42

Karel_elly@hotmail.c:

Gezelligheid en werken wisselen elkaar aardig af als we jullie verslagen lezen.BBQ,salades,ijscapucino.Geweldig.Het wordt pas echt wat als jullie het wereldberoemde Korce bier hebben geproefd. Geniet nog maar even het is zo om.

• 11 Augustus 2010 - 20:44

Gerrit En Bea:

Hallo harde werkers!
    Fijn te lezen dat het goed met jullie gaat!
    Wil iemand van jullie een dikke knuffel van ons aan pa Kooij geven? (Jullie mogen zelf kiezen wie dat mag doen..) Succes de komende dagen!

• 12 Augustus 2010 - 06:41

Nelleke Spijksma:

Het was toch een werkvakantie? :-) Leuk dat jullie het naar je zin hebben en naast het werken ook tijd voor ontspanning hebben. Geniet van alles en ik kijk uit naar de ijscappuccino!!!!
    Liefs, Nelleke

• 12 Augustus 2010 - 08:31

Nouska:

Getsie, wat een ´leuke´ markt! (?)
    Hoop dat de bbq leuk was. Leuk ook om foto's te zien! Nog veel plezier en succes met al het werk, maar zo te zien genieten jullie ook volop!
    En Plien: Ik mis je wel hoor! Thanks voor je sms. Heb je die van mij ook ontvangen?
    Liefs ! Noes

• 12 Augustus 2010 - 10:50

Liona:

wat leuk om te horen hoe het daar is! t is daar, aan jullie verhalen te horen, net allemaal iets anders dan in Nederland... Voor de markt blijf ik dus liever in Holland, weet ik nu :)
    Geniet er nog van, en veel succes met het werk wat jullie nog gaan doen!
    Liefs Liona!

• 12 Augustus 2010 - 15:34

Albanie Team:

Bedankt voor al jullie lieve reacties! Gaaf om ook wat van jullie te horen op deze manier! Er komen nog meer foto's...

• 12 Augustus 2010 - 17:11

Fam Westra:

Kom maar op met die foto's dan, we zijn benieuwd.
    Is er ook een foto van die kip? Lijkt me leuk als desktop plaatje om af te slanken. :)

• 12 Augustus 2010 - 18:59

Janny V.d. Kooij:

Wat goed dat jullie zoveel werk verzetten, geweldig hoor. En dat je op deze manier de liefde van Jezus voor de arme mensen mag laten zien.
    Ik hoor dat het wel heel erg warm is, er zal dus wel heel wat gezweten worden !
    Zijn jullie lief voor Jan !!!!!! dat heeft hij nu echt wel nodig hoor.
    We hebben gisterenavond op de gemeente-bidstond voor jullie allemaal gebeden zeker ook voor Tim, dat hij alleen al door zijn aanwezigheid tot zegen mag zijn.
    Nou luitjes, succes en sterkte.