hallo - Reisverslag uit Tirana, Albanië van Werkvakantie in Albanie Parousia groep :) - WaarBenJij.nu hallo - Reisverslag uit Tirana, Albanië van Werkvakantie in Albanie Parousia groep :) - WaarBenJij.nu

hallo

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Werkvakantie in Albanie

17 Augustus 2010 | Albanië, Tirana

Goedemiddag allemaal!

Ook vandaag is er weer hard gewerkt in en rond Korce. De werkzaamheden beginnen nu toch aardig af te raken... Zojuist hebben Robin en Maarten, samen met Koos en Vangjush, het huis van de oud-schaapherder afgemaakt. We hebben het hele huis geverfd, een nieuwe vloer gestort, nieuwe ramen ingezet, kortom, een complete renovatie! Hij kan nu van de vut gaan genieten in een prachtige witte kamer, afgewerkt met roze accenten, zie hiervoor ook de foto's... Interessant detail is dat de beste man een verrassing voor ons in petto had; vanavond gaan we een lam van het spit afhelpen die we van de schaapherder gekregen hebben! Het lam is inmiddels afgeleverd bij Antoinetta, specialist op het gebied van lammeren slachten en bereiden... We zijn benieuwd!

Verder is er vandaag gewerkt aan een opvanghuis voor straatkinderen. Samen met enkele locals uit de kerk hebben Eline Annemieke 10 kuub hout met een bijl verwerkt tot hapklare houtblokken! Verder is daar gewerkt aan een schommel voor de kinderen, die gaan we morgen hopelijk afkrijgen. De balken zijn allemaal in de lak gezet. Ook is alles afgeverfd, en het huis is helemaal opgeruimd.

Een gedeelte van de groep heeft trouwens genoten van een heerlijke ALbanese lunch, voorbereid door de kok van de kliniek. Het eten bestond uit bladerdeeg, waar heerlijke tomaten en gehakt in waren gedaan, erg lekker!

Het verpleegteam (Marleen, Christine en Paulien) hebben een presentatie gegeven voor een aantal Albanese verpleegkundigen. Ze hebben het gehad over het nut van een verpleegplan, en hoe het gemaakt kan worden.

Kortom, vandaag was weer een erg productieve dag, waar we dankbaar voor mogen zijn!

Dikke doei!
Het Albanieteam

-INGELAST-
Zojuist is ons verteld dat het lam te groot was voor de oven van Antoinetta, maar Vangjush heeft een bakker gevonden die een oven had die groot genoeg was. Het lam wordt nu thuisbezorgd, ideaal!

• 17 Augustus 2010 - 14:32

Lisanne:

Lekker genieten van het lam dan, zou ik zeggen! Jullie zijn lekker bezig zeg!

• 17 Augustus 2010 - 16:05

Danielle:

Eet smakelijk vanavond.

• 17 Augustus 2010 - 17:18

Fam Van Antwerpen:

De bakker bakt z'n brood en wanneer het uitkomt; een lam. Heerlijk dat dat allemaal zo soepeltjes verloopt. Fijn dat jullie zoveel af kunnen maken. Geeft vast een goed gevoel. Fijne dagen nog..

liefs pama

• 17 Augustus 2010 - 19:26

Petra,:

Hoi Allemaal,
    Leuk dat jullie zoveel gedaan hebben, geniet van het verse vlees, na gedane arbeid...etc.
    Hier hebben we al dagen regen, we zijn het allemaal zat.

• 17 Augustus 2010 - 20:07

Tanja:

Het ziet er allemaal zo gaaf uit wat jullie daar doen. De meiden doen niet onder voor de jongens, wat betreft het "klussen". Nog een fantastische tijd toegewenst, met heel veel plezier.

• 18 Augustus 2010 - 05:51

Carin :

Wat leuk om jullie zo te kunnen volgen zeg. Geweldig wat jullie allemaal voor werk verzetten, en de mensen zo kunnen helpen.
    Plien wat leuk dat je ook nog je vakkennis kan doorgeven.
    Nog een hele goeie en fijne tijd daar.
    Groetjes aan iedereen en een knuf voor Plien en Maarten.
    Gr Carin en Nouska

• 18 Augustus 2010 - 14:42

Malinda:

Vind het zielig om een peuter van een schaap om te brengen en in een bakkersoven te leggen,maar zolang jullie genieten van dat peuterschaapje kan deze dag niet meer stuk natuurlijk voor jullie!
    Maarrr geweldig,wat jullie hebben gepresteerd en het feit,dat je mensen echt vreugde schenkt.