Vol gas - Reisverslag uit Tirana, Albanië van Werkvakantie in Albanie Parousia groep :) - WaarBenJij.nu Vol gas - Reisverslag uit Tirana, Albanië van Werkvakantie in Albanie Parousia groep :) - WaarBenJij.nu

Vol gas

Door: Koos en Rob

Blijf op de hoogte en volg Werkvakantie in Albanie

12 Augustus 2010 | Albanië, Tirana

Hallo allemaal,
Of het nu vanwege het luidruchtig snurken was, of vanwege de warmte?, in elk geval vonden Dennis en Tim het fijn om buiten te gaan liggen (foto) rond de waterput c.q. BBQ.
Na goede nachtrust en goed ontbijt zijn de groepen weer ingedeeld. Jan met Paulien en Tim naar het ouder echtpaar schilderen; Koos met de mannen vloer leggen. Dat had nogal wat voeten in aarde. Met veel vijfen en zessen hebben we een betonmolen kunnen regelen (er geen BO-RENT hier). Onderweg zagen we een betonmolen staan bij een boer in de tuin. Maar toen we vroegen om die te lenen, bleek ie stuk. De boer was zo bereidwillig, dat hij meeging naar hun buren; die hadden ook een betonmolen staan. Die bleek veel beter, want hij draaide op benzine. Tot onze verbazing zei hij: 'Kom morgen maar halen.' Dat hebben we dus vandaag gedaan. Koos hebben we uit de auto gegooid halverwege de klus, terwijl Vangjush de betonmolen ophaalde met een driewielertje (tri-cike). Direct konden we aan de slag gaan en in de morgen was de vloer gestort. Tegen alle regels stond Koos op de vloer te dansen om alles te egaliseren. Dennis zat onder de verf. Kon de tralies blijkbaar niet onderscheiden van zijn vingers.....
Maarten klom de ladder op om de schoorsteen te vegen. Ook daarvoor gebruiken we lokale materialen. Met een baksteen aan een touw werd het kanaal ontdaan van roet- en teerresten. Toch niet echt een klus voor Maarten! Want bijna kreeg Rob, die beneden stond te schreeuwen, de baksteen op zijn hand. Prijs de Heer, geen bloedende taferelen verder op de werkplek. Na de klus kwam het oude baasje met een fles water om de handen te wassen. Ook de voeten van Koos kregen een grote beurt, was ook wel nodig een keer. Jan had het wel gezien vanmorgen bij het echtpaar van 87 en 92 en dacht daar klaar te zijn; een nieuwe uitdaging meldde zich aan: Een appartement voor vrouwen in nood (soort van blijf van mijn lijf huis) moest geschilderd worden. Maar Berti, die de plek opstart, had niet voldoende materiaal. De winkel was gesloten ?!?, maar Berti wist wel een andere winkel. Dus Jan drie maal de stad rond en daarbuiten aangekomen bleek dat Berti het ook niet meer wist. Dan maar terug naar de meiden. Natuurlijk werd tussen de klussen door veel gelachen, naar de markt geweest en inkopen gedaan. Tim houdt zich goed, gisteren de hele dag geklust, maar moest nu vanmiddag wel wat rust houden. Overigens gold datzelfde voor Rob en Koos. Geniet nog even van de plaatjes de we erbij geplakt hebben; wij gaan aan de koffie. Tot morgen.

• 12 Augustus 2010 - 18:58

Lisanne:

Ziet er goed uit leukerds!!! Jullie zijn hierbij van allen uitgenodigd als ik ooit een huis mocht vinden. (ik ga natuurlijk dan wel voor de bouwval dan kunnen jullie je talenten goed laten zien :D) Dikke knuffel vanuit scriptieland :D

• 12 Augustus 2010 - 19:10

Fam Van Antwerpen:

Tsjonge wat komen er een talenten boven drijven. Geweldig om te lezen. Maar er zijn gelukkig ook winkeltjes op de foto's te zien, Paulien..
    Jullie zijn goed bezig, geniet ervan!

Liefs moeder Annie

• 12 Augustus 2010 - 19:24

Danielle:

Wat gezellig om zo met jullie mee te genieten.

• 13 Augustus 2010 - 06:36

Lisanne:

Waar hyves al niet goed voor is. Gefeliciflapstaart aan Dennis!! Jullie hebben toch wel voor hem gezongen he!!!

• 13 Augustus 2010 - 15:10

Malinda:

Wat een toestanden en lol,maar wel gaaf,dat jullie al zoveel hebben gedaan en mensen op die manier bemoedigd. Petje af voor de grijsaards! Lekker uitrusten het weekend allemaal en geniet van God's zegen en nabijheid.

• 15 Augustus 2010 - 10:15

Joop Loman:

Als vreemde eend in de bijt wil ik toch ook mijn waardering uitspreken voor het prachtige werk dat jullie daar doen. Koos is de enige die ik als vriend goed ken en ik ben nu al trots op zo'n vriend! Ga door Koos met de groep! groetjes Joop.