Eerste harde werkdag - Reisverslag uit Tirana, Albanië van Werkvakantie in Albanie Parousia groep :) - WaarBenJij.nu Eerste harde werkdag - Reisverslag uit Tirana, Albanië van Werkvakantie in Albanie Parousia groep :) - WaarBenJij.nu

Eerste harde werkdag

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Werkvakantie in Albanie

09 Augustus 2010 | Albanië, Tirana

Okee de eerste dag aan de slag! Dat verliep gelijk al heel soepel, Jan had water in de benzinetank gedaan in plaats van de benzine...dus eventjes leegpompen die supersonische Picasso ;-) Na deze tegenslag kwam de groep aan bij een bejaard stel een oude vrouw en een dove man. De veranda is opgeknapt, de kamer geverfd en de bank zijn opgeknapt. Een ander groepje kwam bij de schapenherder. Deze man was heel blij en dankbaar dat er hulp aangekomen was voor het opknappen van zijn huisje. Dat moest gevierd worden dus eerst een klein glaasje reiky (Albanees sterk drankje) op de nuchtere maag... na deze achterover te hebben geslagen zijn de mannen hard aan het werk gegaan en hebben voorbereidingen getroffen voor de volgende dag. Christine is met de verpleegkundige Marleen meegelopen en is langs een bejaardencentrum geweest en is langs huizen geweest met tafeltje dekje.

Voor iedereen heeft deze eerste dag enorme indrukken gegeven en geconfronteerd met de armoede en eenzaamheid die mensen in dit land ervaren. 's Avonds na het eten hebben we als groep veel gedeeld over wat het met iedereen deed, met welk doel we in deze wereld staan en wat we van Gods liefde kunnen uitdelen. Echt heel gaaf om te zien dat iedereen zo open was!
Op tijd zijn we weer gaan slapen om weer morgen uitgerust aan de slag te gaan. Groetjes! van iedereen!

• 09 Augustus 2010 - 21:49

Fam Van Antwerpen:

Tsjonge, wat een indrukken! En wat mooi dat jullie voor al deze mensen iets tastbaars kunnen beteken. We volgen jullie iedere dag. Veel plezier en een dikke kus voor Maart en Plien.

Jan en Annie, Hanna en Joost, Daan en Marjanne

• 10 Augustus 2010 - 05:42

Joyce Penning:

Heel fijn om zo mee t kunnen leven met jullie.
    We wensen jullie een hele fijne tijd met elkaar.

• 10 Augustus 2010 - 06:06

Famvreug@kabelfoon.n:

Hoi Allemaal,
    Wat mooi om zo bezig te zijn en te zien dat dit zo gewaardeerd wordt.
    Hier is het erg stil, maar we vervelen ons niet.
    Groet van Petra(moeder van Marleen en Eline, kus.

• 10 Augustus 2010 - 06:31

Lisanne:

Gelijk al goed bezig geweest, mooi hoor! En heel leuk al foto's geplaatst!!

• 10 Augustus 2010 - 08:37

De Bergjes:

Geweldig,om julie zo bezig te(zien)ik denk dat julie je steeds rijker gaan voelen,weet je,jehebt wat weg te geven.God houd van julie,je bent Zijn handen en voeten,goed he?geniet maar lekker!!
    knuff voor Plientje en Maart. oomp xxx

• 10 Augustus 2010 - 12:39

Edwin:

Wat een mooie ervaring al op zo een eerste werkdag! Veel plezier met alle werkzaamheden.

• 10 Augustus 2010 - 14:41

Fam Zeeman:

Wel gave foto's, mooi om ook zulke dingen voor andere te kunnen doen en er zelf door opgebouwd te worden! God is goed en Hij zal jullie zegenen en de mensen om jullie heen want waar 2 of 3 in Zijn naam zijn daar is de Heere.
    groetjes van ons

• 10 Augustus 2010 - 17:26

Dick & Jacqueline:

Hallo allemaal,

Een hele bijzondere tijd met elkaar toegewenst en heel veel succes met opknappen en helpen!
    We zijn straks benieuwd naar al jullie belevenissen!
    Groetjes!

• 10 Augustus 2010 - 18:43

Wim Kap:

Hallo Ik ben Wim Kap en ben in april met Koos, Jan, Rien, Henk en Jan Priem aan het werk geweest bij het oudere echtpaar en de voormalige schaapherder.
    Ik vond het heel bijzonder.
    Gods Zegen toegewenst.

Gr. Wim Kap