Rustdag in Albanië - Reisverslag uit Tirana, Albanië van Werkvakantie in Albanie Parousia groep :) - WaarBenJij.nu Rustdag in Albanië - Reisverslag uit Tirana, Albanië van Werkvakantie in Albanie Parousia groep :) - WaarBenJij.nu

Rustdag in Albanië

Door: Maarten

Blijf op de hoogte en volg Werkvakantie in Albanie

08 Augustus 2010 | Albanië, Tirana

Goedenavond Nederland,

vandaag hebben we ervaren hoe de rustdag wordt beleefd in Albanie. Na een heerlijke eerste nacht in Korca werd er vanochtend ontbeten met versgebakken brood, gekookte eieren en Hollands beleg. De eerste pot pindakaas met stukjes noot is al bijna op, maar gelukkig is ie smeuïg tot op de bodem...

Na het ontbijt werd de gang gemaakt naar de kerk, die vlakbij ons huis staat. Het was mooi om te zien dat de kerk zo vol zat dat we als groep op het balkon hebben gezeten. Er kwamen verschillende bekende melodieen voorbij. De tekst was wat lastiger te volgen, maar dat was geen punt, er werd gewoon in het Hollands meegedaan. Na het dopen van enkele gemeenteleden werd de preek ingezet, wederom wat lastig te volgen. Voor de liefhebber is er een fragmentje opgenomen, mogelijk wordt dit fragment later nog online gezet. Paulien bleek een rolletje Mentos bij zich te hebben, wat werd gewaardeerd door de groep. Na de Albanese preek en de mentos vertrok de groep weer 'huiswaarts'.

Toen de tweede boterham met pindakaas met stukjes noot achter de kiezen was geschoven werden we door Jan en Rob naar het plaatselijke zwembad gereden. Nadat er een entreeprijs van 3000 lek was betaald mochten we allemaal een ligstoel uitzoeken. Er werd uiteraard direct een duik genomen, waarbij de meegenomen volleybal ook opviel bij de plaatselijke jeugd. In het water werd de eerste interland gespeeld. Niet veel later werd het volleybalnet ontdekt. Ook daar werd in samenwerking met enkele Albanese locals een mooie pot volleybal gespeeld. Aangezien de Engelse woordenschat van onze Albanese vrienden niet verder ging dan " No English", werd er vooral met handgebaren gecommuniceerd, ging prima!

Na een mooie middag in bad werden we door de enige Engelssprekende Albanees van het zwembad thuisgebracht in een busje die al langer rondrijdt dan het paard van Sinterklaas.

Het avondeten werd verzorgd door Annet, die een heerlijke maaltijdsalade had bereid. Na een gezamenlijke wandeling door het nachtleven van Korca, werd de avond afgesloten met een spannende pot pim-pam-petten, gewonnen door Marije.

Morgen hopen we de eerste productieve dag te gaan beleven, daarom kruipen we nu snel onder de Albanese wol!

Wij wensen u allen een goede nachtrust,

Dikke doei!

• 09 Augustus 2010 - 06:42

Ilze:

Hej allemaal,
    Wat ontzettend leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken!
    Ik wens jullie veel zegen bij de eerste werkdag.
    Liefs!

• 09 Augustus 2010 - 07:50

Bert Spijksma:

Tja, een pot pindakaas bezorgen gaat wat ver...
    Volgens de reclame krijg je er energie van en die zullen jullie nodig hebben. Succes allemaal met de eerste werkdag!

• 09 Augustus 2010 - 08:20

Lisanne:

Gelukkig zijn jullie helemaal goed aangekomen daar! Succes met klussen enzo!

• 09 Augustus 2010 - 08:25

Gerrit Van Der Kooij:

Aan een ieder,

Goed om te horen dat de reis goed is verlopen en dat iedereen veilig is aangekomen. Succes met de werkzaamheden en wees voorzichtig met de "oudjes".
    Groetjes!

• 09 Augustus 2010 - 08:40

Ruth:

Hee Allemaal!
    Leuk om het een beetje te volgen allemaal!
    Geniet van de goede tijd daar!! En hopelijk kunnen jullie wat moois betekenen voor de Albanezen!
    liefs,

• 09 Augustus 2010 - 11:11

Arco En Jacqueline:

Beste luitjes,
    Hoewel lui zullen jullie niet geweest zijn vandaag:) Jullie hebben vast flink gewerkt, we hopen dat alles goed gegaan is en jullie met elkaar ook veel plezier hebben gehad vandaag. Leuk om zo te kunnen lezen wat jullie allemaal doen en zo tot zegen kunnen zijn voor de mensen daar. Geniet ervan!!!

• 09 Augustus 2010 - 15:02

Meina En Piet V.Str.:

Het doet ons aan onze Polenreizen denken.
    We wensen jullie veel plezier en zegen!
    Dat jullie maar zeer veel goede ervaringen op mogen doen!!!!!!!!!
    groetjes.

• 09 Augustus 2010 - 16:51

Tanja:

He, wat leuk dat we kunnen lezen wat jullie daar allemaal gaan doen. Ik zal zeker regelmatig op de site kijken. Werkse en natuurlijk ook heel veel plezier met elkaar.